UWAGA! Strona korzysta z plików cookies przy statystykach i logowaniu. Pliki te pomagają w funkcjonowaniu strony. "Ciasteczka", których używamy są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na Twój komputer. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
| |||||||||||||||
ZADANIE 1.1 - LEKCJA: Warzywa i owoce na co dzień i od święta!
Owoce i warzywa stanowią bardzo istotny element diety dzieci i odgrywają bardzo dużą rolę w ich prawidłowym rozwoju. Dostarczają organizmowi bardzo wielu witamin, składników mineralnych oraz znaczne ilości błonnika. Dzięki tym składnikom owoce i warzywa spożywane codziennie w odpowiednich ilościach chronią dzieci przed wieloma chorobami.Zadaniem nauczyciela jest przeprowadzenie lekcji, podczas której dzieci uświadomią sobie, jakie cechy mają owoce i warzywa (ocena zmysłami: wzroku, węchu, dotyku, smaku), jaką mają wartość odżywczą i jaką odgrywają rolę w codziennej diecie. Przeprowadzona lekcja powinna zachęcić dzieci do codziennego jedzenia warzyw i owoców oraz nauczyć dzieci zasad koleżeńskiej współpracy potrzebnej do osiągania zakładanych celów. Nauczyciel ma zrealizować z dziećmi następujące działania:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100 Opis przebiegu:
ZADANIE 1.2 - LEKCJA: Woda na zdrowie!
Zadanie polega na przeprowadzeniu lekcji i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat roli wody dla ludzi, zwierząt i roślin oraz funkcji wody w organizmie ludzkim . Zdobyta wiedza ma przyczynić się do kształtowania nawyku picia wody oraz rozwijania ekologicznych zachowań. Ponadto podczas zajęć ćwiczona będzie umiejętność uważnego słuchania oraz dokonywania analizy treści.Przeprowadzana lekcja ma składać się z następujących elementów:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100 Opis przebiegu:
ZADANIE 1.3 - KONKURS: Plakat promujący przedstawienie „Na straganie”
W ramach lekcji „Warzywa i owoce na co dzień i od święta!” zespół przygotowuje przedstawienie na podstawie wiersza Jana Brzechwy „Na straganie”. Przedstawienie warto zaprezentować innym klasom, czy rodzicom. Przed premierą w szkole powinny zawisnąć plakaty, które zareklamują przedstawienie.Drogą głosowania odbywa się wybór najlepszego plakatu. WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU: Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80 Opis przebiegu:
ZADANIE 1.4 - KONKURS: Reklama wody
Większość dzieci preferuje smak słodki. Dlatego spośród wszystkich napojów dzieci najczęściej wybierają te słodzone. Tego rodzaju napoje niestety bardzo często zastępują wodę. W jaki sposób zmienić ten stan rzeczy? Zadaniem konkursowym jest stworzenie przez uczniów reklamy na przykład w formie plakatu zachęcającej do zrezygnowania ze słodkich napojów na rzecz wody.Najlepsza reklama zostanie wybrana przez uczniów drogą głosowania. WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU: Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80 Opis przebiegu:
ZADANIE 1.5 - FORUM ZDROWIA: Eliksir życia
Forum zdrowia dla rodziców to okazja do przekazania rodzicom tej samej porcji wiedzy, którą zdobyły ich dzieci podczas realizacji zadań.Forum najlepiej przeprowadzić w ramach planowanych wywiadówek z rodzicami. Rola nauczyciela polega na przeprowadzeniu krótkiej (10-minutowej) prelekcji oraz wydrukowaniu i przekazaniu rodzicom materiałów edukacyjnych. Po prelekcji warto poświęcić kilka minut na pytania rodziców i dyskusję. Dodatkowo w ramach Forum rodzice powinni zapoznać się z dokonaniami swoich dzieci – zdjęciami, rysunkami itp. – wykonanymi w trakcie realizacji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. Nauczyciel powinien również zachęcić rodziców do pomocy dzieciom w wypełnianiu kart pracy oraz do wspierania dzieci podczas realizacji przewidzianych zadań. WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU: Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80 Przekazanie ulotek, opis prelekcji i jej treści:
ZADANIE 1.6 - PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań
Podczas lekcji i konkursów uczniowie zdobyli nową wiedzę. Przyszedł czas, żeby podzielić się nią z całą szkołą.
Zadanie polega na wypromowaniu wiedzy na temat warzyw i owoców oraz wody. Celem promocji jest zaprezentowanie wszystkim uczniom szkoły zdobytej wiedzy, a także zachęcenie ich do jedzenia warzyw i owoców oraz picia wody.Uczniowie ciężko pracowali tworząc plakaty promujące przedstawienie czy reklamy wody. Można teraz z nich skorzystać. Warto zorganizować dodatkowe spektakle „Na straganie”, czy też rozdać ulotki o piciu wody rodzicom innych uczniów. Forma promocji wykonanych może być dowolna, od gazetki szkolnej, przez wystawy, wspólne zabawy po apele czy przedstawienia. Nauczyciel wykonuje zdjęcia wszystkich działań podjętych w szkole w ramach promocji. Zdjęcia wraz z opisem promocji dołączyć do raportu. WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU: Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80 Opis przebiegu:
|
kliknij w wybraną klasę i etap, żeby zobaczyć inne zadania
| ||||||||||||||
Partnerzy
| |||||||||||||||