UWAGA! Strona korzysta z plików cookies przy statystykach i logowaniu. Pliki te pomagają w funkcjonowaniu strony. "Ciasteczka", których używamy są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na Twój komputer. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
Główna O projekcie Regulamin Plan zadań Terminarz Materiały Nagrody Wyniki Mapa FAQ Patroni Kontakt Bank scenariuszy  
ZADANIARAPORTY
ZADANIE 1.1 LEKCJA: Warzywa i owoce na co dzień i od święta! RAPORT NR 1
ZADANIE 1.2 LEKCJA: Woda na zdrowie!
ZADANIE 1.3 KONKURS: Plakat promujący przedstawienie „Na straganie”
ZADANIE 1.4 KONKURS: Reklama wody
ZADANIE 1.5 FORUM ZDROWIA: Eliksir życia
ZADANIE 1.6 PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań
Kliknij w wybrane zadanie, żeby zobaczyć jego opiszobacz wszystkie


ZADANIE 1.1 - LEKCJA: Warzywa i owoce na co dzień i od święta!
Owoce i warzywa stanowią bardzo istotny element diety dzieci i odgrywają bardzo dużą rolę w ich prawidłowym rozwoju. Dostarczają organizmowi bardzo wielu witamin, składników mineralnych oraz znaczne ilości błonnika. Dzięki tym składnikom owoce i warzywa spożywane codziennie w odpowiednich ilościach chronią dzieci przed wieloma chorobami.

Zadaniem nauczyciela jest przeprowadzenie lekcji, podczas której dzieci uświadomią sobie, jakie cechy mają owoce i warzywa (ocena zmysłami: wzroku, węchu, dotyku, smaku), jaką mają wartość odżywczą i jaką odgrywają rolę w codziennej diecie. Przeprowadzona lekcja powinna zachęcić dzieci do codziennego jedzenia warzyw i owoców oraz nauczyć dzieci zasad koleżeńskiej współpracy potrzebnej do osiągania zakładanych celów.

Nauczyciel ma zrealizować z dziećmi następujące działania:
  1. Przedstawienie „Na straganie”
  2. „Prezentacje Owoce-WArzywa-CJE!”
WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100

Opis przebiegu:
  • Do 60 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Prosimy także o skomentowanie początkowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęć
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać przebieg zajęć oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez nauczyciela i dzieci w trakcie zajęć
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny



ZADANIE 1.2 - LEKCJA: Woda na zdrowie!
Zadanie polega na przeprowadzeniu lekcji i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat roli wody dla ludzi, zwierząt i roślin oraz funkcji wody w organizmie ludzkim . Zdobyta wiedza ma przyczynić się do kształtowania nawyku picia wody oraz rozwijania ekologicznych zachowań. Ponadto podczas zajęć ćwiczona będzie umiejętność uważnego słuchania oraz dokonywania analizy treści.

Przeprowadzana lekcja ma składać się z następujących elementów:
  1. Wprowadzenie.
  2. Burza mózgów: „Woda kojarzy mi się…”.
  3. Omówienie doświadczenia – rośliny w trzech różnych warunkach życiowych.
  4. Poszukiwanie wody w różnych organizmach – doświadczenie.
  5. Zabawa edukacyjna: „Ile jest w nas wody?”
  6. Pogadanka – przekazanie informacji o znaczeniu wody dla organizmu człowieka.
  7. Zabawa: „Woda jak lustro”.
  8. Wysłuchanie opowiadania I. Zając „Choroba żaby Matyldy” i rozmowa.
  9. Podsumowanie: rozmowa z dziećmi – jak rozumiesz hasło „Pij wodę na zdrowie”? i ewaluacja zajęć.
WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100

Opis przebiegu:
  • Do 60 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Prosimy także o skomentowanie początkowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęć
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać przebieg zajęć oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez nauczyciela i dzieci w trakcie zajęć
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.3 - KONKURS: Plakat promujący przedstawienie „Na straganie”
W ramach lekcji „Warzywa i owoce na co dzień i od święta!” zespół przygotowuje przedstawienie na podstawie wiersza Jana Brzechwy „Na straganie”. Przedstawienie warto zaprezentować innym klasom, czy rodzicom. Przed premierą w szkole powinny zawisnąć plakaty, które zareklamują przedstawienie.

Drogą głosowania odbywa się wybór najlepszego plakatu.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 2 400 znaków (liczonych ze spacjami)
Zdjęcia prac (z zaznaczeniem zwycięskiej):
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia zwycięskiej pracy powinny być opisane
  • Ocenie podlegać będzie treść oraz szata graficzna
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.4 - KONKURS: Reklama wody
Większość dzieci preferuje smak słodki. Dlatego spośród wszystkich napojów dzieci najczęściej wybierają te słodzone. Tego rodzaju napoje niestety bardzo często zastępują wodę. W jaki sposób zmienić ten stan rzeczy? Zadaniem konkursowym jest stworzenie przez uczniów reklamy na przykład w formie plakatu zachęcającej do zrezygnowania ze słodkich napojów na rzecz wody.

Najlepsza reklama zostanie wybrana przez uczniów drogą głosowania.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 2 400 znaków (liczonych ze spacjami)
Zdjęcia prac (z zaznaczeniem zwycięskiej):
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia zwycięskiej pracy powinny być opisane
  • Ocenie podlegać będzie treść oraz szata graficzna
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.5 - FORUM ZDROWIA: Eliksir życia
Forum zdrowia dla rodziców to okazja do przekazania rodzicom tej samej porcji wiedzy, którą zdobyły ich dzieci podczas realizacji zadań.

Forum najlepiej przeprowadzić w ramach planowanych wywiadówek z rodzicami.

Rola nauczyciela polega na przeprowadzeniu krótkiej (10-minutowej) prelekcji oraz wydrukowaniu i przekazaniu rodzicom materiałów edukacyjnych. Po prelekcji warto poświęcić kilka minut na pytania rodziców i dyskusję.

Dodatkowo w ramach Forum rodzice powinni zapoznać się z dokonaniami swoich dzieci – zdjęciami, rysunkami itp. – wykonanymi w trakcie realizacji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. Nauczyciel powinien również zachęcić rodziców do pomocy dzieciom w wypełnianiu kart pracy oraz do wspierania dzieci podczas realizacji przewidzianych zadań.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Przekazanie ulotek, opis prelekcji i jej treści:
  • Do 80 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Należy skomentować przekazanie ulotek oraz wiedzę rodziców
  • Należy opisać przeprowadzoną prelekcję
  • Należy hasłowo przytoczyć treść prelekcji


ZADANIE 1.6 - PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań
Podczas lekcji i konkursów uczniowie zdobyli nową wiedzę. Przyszedł czas, żeby podzielić się nią z całą szkołą. Zadanie polega na wypromowaniu wiedzy na temat warzyw i owoców oraz wody. Celem promocji jest zaprezentowanie wszystkim uczniom szkoły zdobytej wiedzy, a także zachęcenie ich do jedzenia warzyw i owoców oraz picia wody.

Uczniowie ciężko pracowali tworząc plakaty promujące przedstawienie czy reklamy wody. Można teraz z nich skorzystać. Warto zorganizować dodatkowe spektakle „Na straganie”, czy też rozdać ulotki o piciu wody rodzicom innych uczniów. Forma promocji wykonanych może być dowolna, od gazetki szkolnej, przez wystawy, wspólne zabawy po apele czy przedstawienia. Nauczyciel wykonuje zdjęcia wszystkich działań podjętych w szkole w ramach promocji. Zdjęcia wraz z opisem promocji dołączyć do raportu.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczone ze spacjami)
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać jak przebiegały działania promocyjne
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny
kliknij w wybraną klasę i etap, żeby zobaczyć inne zadania

Partnerzy

 |