UWAGA! Strona korzysta z plików cookies przy statystykach i logowaniu. Pliki te pomagają w funkcjonowaniu strony. "Ciasteczka", których używamy są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na Twój komputer. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
Główna O projekcie Regulamin Plan zadań Terminarz Materiały Nagrody Wyniki Mapa FAQ Patroni Kontakt Bank scenariuszy  
ZADANIARAPORTY
ZADANIE 1.1 LEKCJA: Stawiam na śniadanie RAPORT NR 1
ZADANIE 1.2 LEKCJA: Co powinny jeść dzieci? Piramida Zdrowia
ZADANIE 1.3 KONKURS: Najlepszy rysunek pierwszego śniadania
ZADANIE 1.4 KONKURS: Gra planszowa o Piramidzie Zdrowia
ZADANIE 1.5 FORUM ZDROWIA: Bez śniadania nie ma nauczania
ZADANIE 1.6 PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań
Kliknij w wybrane zadanie, żeby zobaczyć jego opiszobacz wszystkie


ZADANIE 1.1 - LEKCJA: Stawiam na śniadanie
Śniadanie jest podstawowym posiłkiem w ciągu dnia. Ma ono ogromne znaczenie dla prawidłowej pracy organizmu dziecka podczas całego dnia w szkole. Codzienne wybory (rodziców, a także dzieci) produktów spożywanych na śniadanie mają odbicie w zdrowiu dzieci, ich sprawności intelektualnej oraz fizycznej.

Zadanie polega na przeprowadzeniu lekcji i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat zależności między sposobem odżywiania i aktywnością fizyczną a stanem zdrowia i samopoczuciem. Zdobyta wiedza ma przyczynić się do uczenia dzieci odpowiedzialności za własne zdrowie.

Przeprowadzana lekcja ma składać się z następujących elementów:
  1. Zabawa edukacyjna: „Ja, samochód i …”.
  2. Pogadanka na temat roli i znaczenia pierwszego i drugiego śniadania.
  3. Podsumowanie – dzieci oceniają swoje pierwsze i drugie śniadanie.
WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100

Opis przebiegu:
  • Do 60 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Prosimy także o skomentowanie początkowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęć
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać przebieg zajęć oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez nauczyciela i dzieci w trakcie zajęć
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.2 - LEKCJA: Co powinny jeść dzieci? Piramida Zdrowia
Piramida Zdrowia jest modelem zdrowego odżywiania, z którym powinni zapoznać się wszyscy. Dzięki znajomości Piramidy łatwiej jest krytycznie ocenić własny sposób odżywiania i wykształcić umiejętności wyboru właściwych produktów do spożycia w ciągu dnia.

Zadanie polega na przeprowadzeniu lekcji i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat Piramidy Zdrowia. Zdobyta wiedza ma przyczynić się do uświadomienia dzieciom, jak ważny jest prawidłowy dobór produktów do spożycia w celu utrzymania zdrowia.

Przeprowadzana lekcja ma składać się z następujących elementów:
  1. Wprowadzenie: przypomnienie dzieciom, jakie są najważniejsze składniki pożywienia.
  2. Zapoznanie dzieci z Piramidą Zdrowia - omówienie poszczególnych pięter piramidy
  3. Podsumowanie: dyskusja na temat zmian w sposobie odżywiania.
WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100

Opis przebiegu:
  • Do 60 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Prosimy także o skomentowanie początkowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęć
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać przebieg zajęć oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez nauczyciela i dzieci w trakcie zajęć
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.3 - KONKURS: Najlepszy rysunek pierwszego śniadania
Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, szczególnie dla ucznia. Niestety bardzo często zdarza się, że brakuje czasu oraz pomysłów, aby było ono nie tylko pełnowartościowe, lecz także atrakcyjne i smaczne. Dlatego proponujemy wszystkim uczniom udział w konkursie, w którym będą mogli wykazać się inwencją. Zadaniem uczniów jest wykonanie rysunku pierwszego śniadania – smacznego, kolorowego i zdrowego. Uczniowie z klas II-III do rysunku mogą dołączyć przepis.

Drogą głosowania odbywa się wybór najlepszego plakatu. Następnie wszystkie prace należy złożyć w Klasową Książkę Śniadaniową. Ochotnicy wykonują okładkę.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 2 400 znaków (liczonych ze spacjami)
Zdjęcia prac (z zaznaczeniem zwycięskiej):
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia zwycięskiej pracy powinny być opisane
  • Jedno ze zdjęć powinno przedstawiać okładkę książki
  • Ocenie podlegać będzie treść oraz szata graficzna
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.4 - KONKURS: Gra planszowa o Piramidzie Zdrowia
W czasie lekcji dzieci poznały Piramidę Zdrowia. Można mieć nadzieję, że będzie ona pomocą w dokonywaniu przez nich właściwych wyborów żywieniowych.

Sposobem na utrwalenie zasad zdrowego odżywiania jest opracowanie własnej gry planszowej, która promuje prawidłowe odżywianie i aktywny tryb życia.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • W opisie powinny być krótko opisane zasady gry
  • Opis nie powinien przekraczać 2 400 znaków (liczonych ze spacjami)
Zdjęcia gry:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia gry powinny być opisane
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.5 - FORUM ZDROWIA: Bez śniadania nie ma nauczania
Forum zdrowia dla rodziców to okazja do przekazania rodzicom tej samej porcji wiedzy, którą zdobyły ich dzieci podczas realizacji zadań.

Forum najlepiej przeprowadzić w ramach planowanych wywiadówek z rodzicami.

Rola nauczyciela polega na przeprowadzeniu krótkiej (10-minutowej) prelekcji oraz wydrukowaniu i przekazaniu rodzicom materiałów edukacyjnych. Po prelekcji warto poświęcić kilka minut na pytania rodziców i dyskusję.

Dodatkowo w ramach Forum rodzice powinni zapoznać się z dokonaniami swoich dzieci – zdjęciami, rysunkami itp. – wykonanymi w trakcie realizacji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. Nauczyciel powinien również zachęcić rodziców do pomocy dzieciom w wypełnianiu kart pracy oraz do wspierania dzieci podczas realizacji przewidzianych zadań.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Przekazanie ulotek, opis prelekcji i jej treści:
  • Do 80 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Należy skomentować przekazanie ulotek oraz wiedzę rodziców
  • Należy opisać przeprowadzoną prelekcję
  • Należy hasłowo przytoczyć treść prelekcji


ZADANIE 1.6 - PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań
Podczas lekcji i konkursów uczniowie zdobyli nową wiedzę. Przyszedł czas, żeby podzielić się nią z całą szkołą.

Zadanie polega na wypromowaniu wiedzy na temat roli śniadania w całodziennym odżywiani oraz Piramidy Zdrowia, która w prosty i czytelny sposób przedstawia zasady zdrowego odżywiania. Celem promocji jest zaprezentowanie wszystkim uczniom szkoły zdobytej wiedzy, a także zachęcenie ich do zdrowego odżywiania i jedzenia pierwszego śniadania w domu i drugiego w szkole.

Uczniowie ciężko pracowali przygotowując Klasową Książkę Śniadaniową. Warto ją teraz pokazać innym uczniom i zachęcić do wypróbowania pomysłów na pyszne i zdrowe pierwsze śniadania. Gra planszowa o Piramidzie Zdrowia na pewno zainteresuje społeczność szkolną. Można zaprosić inne klasy do wspólnego grania lub wypożyczać im grę. Warto też rozdać ulotki o pierwszym i drugim śniadaniu.

Forma promocji wykonanych może być dowolna, od gazetki szkolnej, przez wystawy, wspólne zabawy po apele czy przedstawienia. Nauczyciel wykonuje zdjęcia wszystkich działań podjętych w szkole w ramach promocji. Zdjęcia wraz z opisem promocji dołączyć do raportu.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczone ze spacjami)
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać jak przebiegały działania promocyjne
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny
kliknij w wybraną klasę i etap, żeby zobaczyć inne zadania

Partnerzy

 |