UWAGA! Strona korzysta z plików cookies przy statystykach i logowaniu. Pliki te pomagają w funkcjonowaniu strony. "Ciasteczka", których używamy są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na Twój komputer. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
Główna O projekcie Regulamin Plan zadań Terminarz Materiały Nagrody Wyniki Mapa FAQ Patroni Kontakt Bank scenariuszy  
ZADANIARAPORTY
ZADANIE 1.1 LEKCJA: Dbam o to co jem i jak spędzam czas RAPORT NR 1
ZADANIE 1.2 LEKCJA: Jesteśmy aktywni jak mieszkańcy Turkusowej Planety
ZADANIE 1.3 KONKURS: Najlepszy rysunek „Jestem Siłaczkiem”
ZADANIE 1.4 KONKURS: Strefa aktywności – najciekawsze propozycje zabaw w szkole
ZADANIE 1.5 FORUM ZDROWIA: Zdrowe inwestycje – rodzice na START!
ZADANIE 1.6 PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań
Kliknij w wybrane zadanie, żeby zobaczyć jego opiszobacz wszystkie


ZADANIE 1.1 - LEKCJA: Dbam o to co jem i jak spędzam czas
Zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna to podstawy zdrowego stylu życia. Mają one ogromne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dzieci. Codzienne wybory (rodziców, a także dzieci) produktów spożywanych odbicie w zdrowiu dzieci, ich sprawności intelektualnej oraz fizycznej.

Zadanie polega na przeprowadzeniu lekcji i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat zależności między właściwym odżywianiem, a osiąganiem sukcesów w szkole. Zdobyta wiedza ma przyczynić się do uczenia dzieci odpowiedzialności za własne zdrowie.

Przeprowadzana lekcja ma składać się z następujących elementów:
  1. Wprowadzenie: Zapoznanie dzieci z tematem lekcji i obejrzenie zdjęć.
  2. Rozmowa na temat: Co sprawia, że dzieci rosną i jak zmienia się ich pożywienie?
  3. Zabawa edukacyjna: „Poznaj Słabeuszka i Siłaczka”.
  4. Podsumowanie: W jaki sposób pożywienie oraz aktywność fizyczna wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie?
  5. Wiedza w praktyce: Co robić, aby być zdrowym i radosnym?
WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100

Opis przebiegu:
  • Do 60 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Prosimy także o skomentowanie początkowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęć
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać przebieg zajęć oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez nauczyciela i dzieci w trakcie zajęć
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.2 - LEKCJA: Jesteśmy aktywni jak mieszkańcy Turkusowej Planety
Sport to zdrowie! Bardzo istotne jest by pokazać dzieciom jak ważna jest aktywność fizyczna i jaki wpływ ma ruch i ćwiczenia na ogólny rozwój, sylwetkę i zdrowie człowieka. Regularne uprawianie sportu kształtuje gibkość i skoczność, i ogólną wytrzymałość, a także przyczynia się do utrzymania właściwej pozycji ciała. Dzięki ćwiczeniom dzieci nauczą się jak działa ich własne ciało oraz przećwiczą umiejętności pracy w grupie.

Zadanie polega na przeprowadzeniu lekcji i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat znaczenia sportu. Zdobyta wiedza ma przyczynić się do uświadomienia dzieciom, jak ważna jest aktywność fizyczna do utrzymania zdrowia i dobrego samopoczucia.

Przeprowadzana lekcja ma składać się z następujących elementów:
  1. Część wstępna: Czynności orientacyjno-porządkowe (wejście do Sali gimnastycznej, przyjęcie prawidłowej postawy ciała, zapoznanie dzieci z tematem i celem zajęć, zabawa „Znajdź swój domek”, ćwiczenia rytmiczne)
  2. Część główna (Zabawa bieżna „Kosmiczny wyścig”, Zabawa rzutna „Turkusowa drużyna”, Zabawa bieżno-zręcznościowa „Sprytny ogrodnik”)
  3. Część końcowa (Zabawa uspokajająca „Jaki to sport?”, Podsumowanie lekcji)
WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100

Opis przebiegu:
  • Do 60 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Prosimy także o skomentowanie początkowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęć
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać przebieg zajęć oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez nauczyciela i dzieci w trakcie zajęć
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.3 - KONKURS: Najlepszy rysunek „Jestem Siłaczkiem”
Na lekcji dzieci dowiedziały się jaka jest różnica między Siłaczkiem a Słabeuszkiem. Teraz już wiedzą co robić by być Siłaczkiem.

Zadanie konkursowe jest pracą twórczą dzieci. Każdy uczeń rysuje siebie jako Siłaczka. Prace należy wykonać na kartkach formatu A4.

Następnie drogą głosowania należy wybrać najlepszą pracę.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 2 400 znaków (liczonych ze spacjami)
Zdjęcia prac (z zaznaczeniem zwycięskiej):
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia zwycięskiej pracy powinny być opisane
  • Ocenie podlegać będzie treść oraz szata graficzna
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.4 - KONKURS: Strefa aktywności – najciekawsze propozycje zabaw w szkole
Jesienią i na wiosnę podczas przerw uczniowie wychodzą na zewnątrz, uczestniczą w grach i zabawach na świeżym powietrzu. Kiedy na dworze jest zimno, czas najczęściej spędzamy w ciepłych pomieszczeniach. Zima nie powinna być jednak przeszkodą do bycia aktywnym fizycznie.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 2 400 znaków (liczonych ze spacjami)
Zdjęcia z przebiegu konkursu:
  • Do 40 punktów
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny


ZADANIE 1.5 - FORUM ZDROWIA: Zdrowe inwestycje – rodzice na START!
Forum zdrowia dla rodziców to okazja do przekazania rodzicom tej samej porcji wiedzy, którą zdobyły ich dzieci podczas realizacji zadań.

Forum najlepiej przeprowadzić w ramach planowanych wywiadówek z rodzicami.

Rola nauczyciela polega na przeprowadzeniu krótkiej (10-minutowej) prelekcji oraz wydrukowaniu i przekazaniu rodzicom materiałów edukacyjnych. Po prelekcji warto poświęcić kilka minut na pytania rodziców i dyskusję.

Dodatkowo w ramach Forum rodzice powinni zapoznać się z dokonaniami swoich dzieci – zdjęciami, rysunkami itp. – wykonanymi w trakcie realizacji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. Nauczyciel powinien również zachęcić rodziców do pomocy dzieciom w wypełnianiu kart pracy oraz do wspierania dzieci podczas realizacji przewidzianych zadań.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Przekazanie ulotek, opis prelekcji i jej treści:
  • Do 80 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczonych ze spacjami)
  • Należy skomentować przekazanie ulotek oraz wiedzę rodziców
  • Należy opisać przeprowadzoną prelekcję
  • Należy hasłowo przytoczyć treść prelekcji


ZADANIE 1.6 - PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań
Podczas lekcji i konkursów uczniowie zdobyli nową wiedzę. Przyszedł czas, żeby podzielić się nią z całą szkołą.

Zadanie polega na wypromowaniu wiedzy na temat zależności między sposobem odżywiania i aktywnością fizyczną a stanem zdrowia i samopoczuciem. Celem promocji jest zaprezentowanie wszystkim uczniom szkoły zdobytej wiedzy, a także zachęcenie ich do zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej.

Uczniowie ciężko pracowali przygotowując propozycje zabaw, które można przeprowadzić w szkole. Można teraz z nich skorzystać i zaprosić innych uczniów do wspólnej zabawy. Warto zorganizować wystawę prac „Jestem siłaczkiem”, czy też rozdać ulotki o aktywności fizycznej, które zachęcają do wspólnego spędzania czasu z dziećmi.

Forma promocji wykonanych może być dowolna, od gazetki szkolnej, przez wystawy, wspólne zabawy po apele czy przedstawienia. Nauczyciel wykonuje zdjęcia wszystkich działań podjętych w szkole w ramach promocji. Zdjęcia wraz z opisem promocji dołączyć do raportu.

WYTYCZNE DO NAPISANIA RAPORTU:
Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 80

Opis przebiegu:
  • Do 40 punktów
  • Opis nie powinien przekraczać 3 600 znaków (liczone ze spacjami)
Zdjęcia:
  • Do 40 punktów
  • Zdjęcia powinny pokazywać jak przebiegały działania promocyjne
  • Prosimy o przysłanie maksymalnie 10 zdjęć
  • Oceniane jest 10 pierwszych zdjęć
  • Oceniana jest jakość zdjęć i ich treść
  • Za każde zdjęcie powyżej dziesiątego przyznawany będzie 1 punkt karny
kliknij w wybraną klasę i etap, żeby zobaczyć inne zadania

Partnerzy

 |