UWAGA! Strona korzysta z plików cookies przy statystykach i logowaniu. Pliki te pomagają w funkcjonowaniu strony. "Ciasteczka", których używamy są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na Twój komputer. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie.
Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
Główna O projekcie Wyniki Plan zadań Regulamin Terminarz Nagrody Materiały Forum Galeria Patroni Kontakt
Materiały dydaktyczne do konkursu "Zdrowo jem, więcej wiem!" w kategorii KLASA II

(aby pobrać wybrany materiał kliknij odpowiednią ikonkę lub nazwę materiału)
Nazwa:
PLAN REALIZACJI ZADAŃ KONKURSOWYCH
Opis:
Wyjaśnia krok po kroku, w jaki sposób szkoły mają uczestniczyć w konkursie. W skład etapu jesiennego wchodzą 3 bloki zadaniowe: 1. Zajęcia lekcyjne – 2 godziny lekcyjne. 2. Konkursy – 3 rodzaje. 3. Forum Zdrowia dla Rodziców – dwa spotkania w czasie wywiadówek. Realizacja wszystkich zadań, potwierdzona raportami, jest podstawą ubiegania się o nagrody.
Nazwa:
SCENARIUSZ - DOBRE I ZŁE SKŁADNIKI W NASZYM POŻYWIENIU
Opis:
CEL: Zapoznanie dzieci z ważnymi w diecie składnikami pożywienia, ich rolą w organizmie i występowaniem w produktach spożywczych.Zwrócenie uwagi dzieci na zbędne i szkodliwe substancje (zły cukier, zły tłuszcz, sztuczne substancje dodawane do żywności) oraz ich źródła występowania (słodycze, fast foody). Do scenariusza dodano kartę pracy do lekcji oraz materiały do pobrania.
Nazwa:
SCENARIUSZ - ZBIERAMY INFORMACJE NA TEMAT TEGO CO JEMY
Opis:
CEL: Uświadomienie dzieciom, dlaczego należy czytać etykiety. Nauczenie dzieci odczytywania informacji zawartych na etykietach umieszczanych na produktach spożywczych. Uświadomienie uczniom wpływu reklam na sposób odżywiania się. Pokazanie, w jaki sposób wyrabiać w sobie umiejętność krytycznej oceny w stosunku do reklam. Nabycie umiejętności dokonywania właściwych wyborów produktów przeznaczonych do spożycia. Do scenariusza dodano kartę pracy do lekcji oraz materiały do pobrania.
Nazwa:
KONKURSY
Opis:
Poza zajęciami lekcyjnymi zaplanowano konkursy związane tematycznie z omawianymi na lekcjach zagadnieniami. W materiale przedstawiono szczegółowe informacje dotyczące zasad przeprowadzenia konkursu. Zadania konkursowe wykonywane są przez grupy dzieci w ramach samodzielnej pracy poza szkołą. Rezultaty omawiane są podczas lekcji, a wyniki wspólnej pracy przesyłane przez nauczyciela w formie opisanej. W etapie jesiennym przewidziane są 3 konkursy: 1. Najciekawsza bajka, wiersz lub komiks dotyczący dobrych i złych składników w naszym pożywieniu, 2. Strefa aktywności – najciekawsze propozycje zabaw na świeżym powietrzu. 3. Najciekawsza gazetka ścienna „Jak czytać etykiety?”
Nazwa:
FORUM ZDROWIA DLA RODZICÓW - UCZYMY DZIECI ZDROWEGO ODŻYWIANIA
Opis:
Forum Zdrowia to zagadnienia, które powinny zostać przedstawione rodzicom na spotkaniu w czasie wywiadówki. Ulotki do przekazania rodzicom, omawiają problem powiązany wprost z tematami będącymi przedmiotem zajęć lekcyjnych dzieci. Przekazanie rodzicom kilku wskazówek jak przekonać dzieci do zdrowego odżywiania oraz od czego należy rozpocząć taką edukację.
Nazwa:
FORUM ZDROWIA DLA RODZICÓW - SPÓJRZ, CO KUPUJESZ, CZYLI JAK CZYTAĆ ETYKIETY
Opis:
Forum Zdrowia to zagadnienia, które powinny zostać przedstawione rodzicom na spotkaniu w czasie wywiadówki. Ulotki do przekazania rodzicom, omawiają problem powiązany wprost z tematami będącymi przedmiotem zajęć lekcyjnych dzieci. Informacje dla rodziców co producent musi obowiązkowo umieścić na etykiecie i jak bardzo ważne jest ich czytanie.
Nazwa:
WYTYCZNE DO RAPORTÓW
Opis:
Realizacja każdego działania zakończona jest raportem opisującym pracę Zespołu Konkursowego. Sędziowie oceniać będą realizację poszczególnych zadań konkursu w oparciu o przesłany raport. Kluczową sprawą jest rzetelne przedstawienie zrealizowanych zadań, a nie objętość przysłanego do oceny raportu.
Nazwa:
PLAN REALIZACJI ZADAŃ KONKURSOWYCH
Opis:
Wyjaśnia krok po kroku, w jaki sposób szkoły mają uczestniczyć w konkursie. W skład etapu zimowego wchodzą 3 bloki zadaniowe: 1. Zajęcia lekcyjne – 2 godziny lekcyjne. 2. Konkursy – 4 rodzaje. 3. Forum Zdrowia dla Rodziców – jedno spotkanie w czasie wywiadówki. Realizacja wszystkich zadań, potwierdzona raportami, jest podstawą ubiegania się o nagrody.
Nazwa:
SCENARIUSZ - ŹRÓDŁO ŻYCIA I ZDROWIA - WODA!
Opis:
CEL: Przekazanie dzieciom wiedzy na temat funkcji i znaczenia wody w organizmie człowieka. Omówienie, w jaki sposób organizm traci wodę i jak należy uzupełniać wodę w organizmie. Zachęcanie dzieci do picia wody i świadomego wybierania wody zamiast kolorowych napojów gazowanych. Do scenariusza dodano kartę pracy do lekcji oraz materiały do pobrania.
Nazwa:
SCENARIUSZ - CO NALEŻY JEŚĆ, ABY BYĆ ZDROWYM?
Opis:
CEL: Uświadomienie dzieciom zależności pomiędzy sposobem odżywiania a stanem zdrowia. Zachęcanie uczniów do podjęcia decyzji o zmianie nawyków żywieniowych oraz do troszczenia się o własne zdrowie. Uczenie dzieci odpowiedzialności za własne zdrowie i troski o nie. Do scenariusza dodano kartę pracy do lekcji oraz materiały do pobrania.
Nazwa:
KONKURSY
Opis:
Poza zajęciami lekcyjnymi zaplanowano konkursy związane tematycznie z omawianymi na lekcjach zagadnieniami. W materiale przedstawiono szczegółowe informacje dotyczące zasad przeprowadzenia konkursu. Zadania konkursowe wykonywane są przez dzieci w grupach, w ramach samodzielnej pracy poza szkołą. Rezultaty omawiane są podczas lekcji, a wyniki wspólnej pracy przesyłane przez nauczyciela w formie opisanej. W etapie zimowym przewidziane są 4 konkursy: 1. Zaprojektuj Wodolubka, 2. Teatrzyk warzyw i owoców, 3. Zdobywamy odznakę Super Kucharzyka za najlepszy rysunek zdrowych słodyczy, 4. Strefa aktywności – najciekawsze propozycje zabaw w szkole.
Nazwa:
FORUM ZDROWIA DLA RODZICÓW - SZTUKA PICIA WODY
Opis:
Forum Zdrowia to zagadnienia, które powinny zostać przedstawione rodzicom na spotkaniu w czasie wywiadówki. Ulotki do przekazania rodzicom, omawiają problem powiązany wprost z tematami będącymi przedmiotem zajęć lekcyjnych dzieci. Wyjaśnienie dlaczego lepiej pić systematycznie i małymi łykami, niż rzadko i „jednym haustem"? Uświadomienie poważnych skutków niedoborów wody; jak uchronić dziecko przed odwodnieniem.
Nazwa:
WYTYCZNE DO RAPORTÓW
Opis:
Realizacja każdego działania zakończona jest raportem opisującym pracę Zespołu Konkursowego. Sędziowie oceniać będą realizację poszczególnych zadań konkursu w oparciu o przesłany raport. Kluczową sprawą jest rzetelne przedstawienie zrealizowanych zadań, a nie objętość przysłanego do oceny raportu.
Nazwa:
PLAN REALIZACJI ZADAŃ KONKURSOWYCH
Opis:
Wyjaśnia krok po kroku, w jaki sposób szkoły mają uczestniczyć w konkursie. W skład etapu wiosennego wchodzą 3 bloki zadaniowe: 1. Zajęcia lekcyjne – 2 godziny lekcyjne. 2. Konkursy – 3 rodzaje. 3. Forum Zdrowia dla Rodziców – dwa spotkania w czasie wywiadówek. Realizacja wszystkich zadań, potwierdzona raportami, jest podstawą ubiegania się o nagrody.
Nazwa:
SCENARIUSZ - ZOSTAŃ SPORTOWYM ASEM
Opis:
CEL: Rozwój różnych grup mięśniowych (mięśni ramion, obręczy barkowej, brzucha, pleców). Rozwijanie wyczucia (świadomości) własnego ciała i nauka utrzymania ciała w pozycji skorygowanej. Uświadomienie uczniom wpływu ruchu i ćwiczeń na ogólny rozwój, sylwetkę i zdrowie człowieka. Do scenariusza dodano kartę pracy do lekcji, materiały do pobrania oraz dyplom sportowego asa.
Nazwa:
SCENARIUSZ - CO POWINNY JEŚĆ DZIECI? PIRAMIDA ZDROWIA
Opis:
CEL: Zapoznanie dzieci z produktami ważnymi w ich diecie. Podjęcie przez dzieci decyzji o zmianie nawyków żywieniowych. Do scenariusza dodano kartę pracy do lekcji oraz materiały do pobrania.
Nazwa:
KONKURSY
Opis:
Poza zajęciami lekcyjnymi zaplanowano konkursy związane tematycznie z omawianymi na lekcjach zagadnieniami. W materiale przedstawiono szczegółowe informacje dotyczące zasad przeprowadzenia konkursu. Zadania konkursowe wykonywane są przez grupy dzieci w ramach samodzielnej pracy poza szkołą. Rezultaty omawiane są podczas lekcji, a wyniki wspólnej pracy przesyłane przez nauczyciela w formie opisanej. W etapie wiosennym przewidziane są 3 konkursy: 1. Najciekawsza praca przedstawiająca Order Miłośnika Sportu, 2. Założenie i prowadzenie uprawy ziół w klasowym ogródku ziołowym, 3. Gra planszowa utrwalająca wiadomości o Piramidzie Zdrowia.
Nazwa:
FORUM ZDROWIA DLA RODZICÓW - ZDROWE INWESTYCJE - RODZICE NA START!
Opis:
Forum Zdrowia to zagadnienia, które powinny zostać przedstawione rodzicom na spotkaniu w czasie wywiadówki. Ulotki do przekazania rodzicom, omawiają problem powiązany wprost z tematami będącymi przedmiotem zajęć lekcyjnych dzieci. Zachęcenie rodziców do uprawiania sportu, aby wykształcić u dzieci nawyk aktywności fizycznej.
Nazwa:
FORUM ZDROWIA DLA RODZICÓW - JAK POMÓC DZIECKU BYĆ ZDROWYM?
Opis:
Forum Zdrowia to zagadnienia, które powinny zostać przedstawione rodzicom na spotkaniu w czasie wywiadówki. Ulotki do przekazania rodzicom, omawiają problem powiązany wprost z tematami będącymi przedmiotem zajęć lekcyjnych dzieci. Wyjaśnienie powodów, dlaczego zmiana nawyków żywieniowo-ruchowych jest bardzo istotna dla rozwoju dzieci.
Nazwa:
WYTYCZNE DO RAPORTÓW
Opis:
Realizacja każdego działania zakończona jest raportem opisującym pracę Zespołu Konkursowego. Sędziowie oceniać będą realizację poszczególnych zadań konkursu w oparciu o przesłany raport. Kluczową sprawą jest rzetelne przedstawienie zrealizowanych zadań, a nie objętość przysłanego do oceny raportu.

| | | |